Tuesday 26 January 2010

aMaRaH....

salam semua...heheh tajuk sama cam lagu ct ngan kd amarah...apsal lak ek..ermm cite aku semalam....utk kali kedua sepanjang yg aku igt aku betoi2 marah...sampai menggeletar badan aku nk tahan marah tu...1st tem aku cenggitu 1998 smpi member2 aku ckp "tak pnh aku nmpk idah marah cenggni, marah toi tu"...aku pun manusia biasa ada rasa marah, tp marah aku selama ni yg biasa2 jek..klu aku membebel tu maknanya aku luahkan apa yg aku x puas hati or bgtau apa yg ada kt hati aku...hehe aku pun x suka nk marah2 org x tentu pasal....tp smlm mmg aku rasa semua ada dlm hati aku..marah smpi nk kuar air mata aku nihh...

apsal lak aku marah ek smlm...aku dah janji ngan client nk submit report dia and aku pelik jadik manusia nih x boleh ke ada rasa sabar sket dlm diri....bknnya aku xsetelkan pun, aku dah janji and aku tau dia jenis macam mana....tiba2 bila kuar ayat2 yg telinga aku x dpt terima, mau panas jer jiwa aku....aku bukan org yg cpt marah pun tp bila aku tgh sebuk ngan byk menda then kuar ayat2 keranat tu, temperature aku naik tahap gaban la....aku duk senyap2 kt meja aku (takut klu berckp ngan org kang aku terckp kasar...wakaka).....perghh jiwa2 aku smlm...

kalau la perasaan tu aku leh padam cam aku sapu sampah kan senang, tak pun cam aku nmpk ayat tu kt dinding yg leh aku cat je ngan nippon paint tu xper la jugak...dah lama aku mengecat samalam, tapi aku rasa cam lekat paku kt dinding jek, aku cabut paku tu ptg smlm pun lubang dia ttp lekat kt situ....huhu mau aku terpaksa beli plaster baru nihh, nk ilangkan rasa tu.....huhuh

balik umah aku da ok pun...pada aku tempat aku carik ketenangan adlh umah dan balik kg...carik kedamaian melalui wajah2 tenang yg ada kat sana...ada masalah camne pun setel....hahaha

pada aku nk marah2 org bukan cara terbaik nk selesaikan masalah. mungkin ko rasa lega melalui kemarahan tu tp bg yg terima maki hamun kita tu camno....tak ke dia ingt sampai bila2...even ko nmpk dia ok jer, tp hati manusia xde sape dapat baca......so aku nasihatkan diri aku sendirik dan teman2 andai satu hari bila kita berdiri lebih tinggi sket dr org lain...mulut kasi jaga sket ekk....aku and da gang pun mulut ala2 pedas gak(huhu) tapi antara ktorg still leh get along lg...sbb apa?? sbb dlm hati ada cinta...kihkihkih...xde lahh...halamak...sebut2 pasal member nihh windu kt dowang lakk..uiksss xper2 plan nk holiday x lama lg.....hehe sebut pasal cuti semangat ket...haha

tapi balik dari kije nihh haku dah oteiiiii....biar lah malas nk pk pasal org cenggitu...esok2 dia nk berubah dia berubah.....xpun aku yg terpaksa berubah utk tambahkan tahap sabar aku yg senipis kilut bawang ni haaaa.....oteii adiosss

No comments:

Post a Comment