Wednesday, 14 July 2010

macam2 ada

salam + petang.....hari nak hujan lak kat bahau nih...tp badan aku rasa panas lak lepas hirup sup ayam kat kantin tadik..badan still rasa tak selesa lagik lps demam baru nihh....ermmm....

lagi sebulan dahh nak puasa...rasa cam kejap jer dahh nak sambut bulan mulia nihh...tapi beza tahun nih aku berpuasa kat negeri sembilan lak, tanah kelahiran abah aku....dah hampir 10 tahun aku selalu pose kat kl, tp taon nihh different sket..puasa ngan cikgu2 lak, dan berpuasa sebagai seorang guru..hurmmm...hehe

bulan nih tak bz sangat, cuma penat ngan kerenah anak didik aku yg dah besar2 nihhh...kerenah teman yang bermacam gaya yang kadang2 wat aku tersenyum jer....penat tp leh senyum ek cikgu?? hahha...ye la, mereka la orang2 yang wat menghibur aku kat sini....kerenah cikgu ni mcm2..ye lah yg bujang ramai, gilo eh boleh tahan, cam kepalo hotak den gak...hahhah alhamdulillah, aku dpt kawan2 yg sporting dan blh bawak bercerita kat sini....

malam nih kitowang nk g fun fair la kot...lama sgt tgk lampu tu terang benderang, mlm ni nak kena jejak jugak.....belasah jer la, siang ngajar, mlm cikgu2 jadik kanak2 ribena lak...

uishh hati kenapa rasa lain nihh....tak tau ek nak pilih hijau rumput atau biru laut ek...ermm aku paling tak suka bila ada kat persimpangan, bila harus memilih...nk suh pilih antara 2 kasut pun susah, inikan pulak nk pilih hijau ngan biru nihhh...arghhh Ya ALLAH, bantu lah aku agar dapat kepuasan dengan apa yg aku pilih, tidak menyusahkan org lain dengan apa yg aku inginkan dan yg penting diri aku sendiri tidak terbeban dengan apa yang aku nak...susah tulll rasanya berada dalam situasi nihh...

whoaa bila cikgu cerita macam2 menda dgn cara yg tak tersusun camni, maknanya cikgu tgh jiwa kacauu, pening dan serabutt,,,haiyaaa..apa pasal la cikgu nihhhh....ok la nnt cnue lagik...ada kaunseling la plak...hehhe