Saturday, 17 December 2011

aku kini..

assalamualaikum..whoaaa tahun 2011 dah nak berakhir dan sesi persekolahan baru dah nak bermula..tetiba teringat kat blog merah jambu ni, lamanaya jari tak menari disini, kerana tiada ruang waktu yang aku terima..chewaahh poyos..

kehadiran cuti kali ni sgt simple kerana keadaan kesihatan aku yg sgt tidak mengizinkan untk aktif sgt2..aku pandang jer dr nadir tu masa dia baca report kesihatan aku, "hanim, tekanan dararah u ok, 120/80"...ngeh3 masa dgr tu aku senyum arhh, ye lah normal gila darah aku, masa wat audit aku pnye darah naik tinggi, awal2 jadik cikgu dpt tekanan drh rendah, ni dh cantik balik darah gue.."tapi, dlm badan u terlebih asid ni hanim" aku pun pandang dia lg, pandang sbb tak paham..dlm hati dok kata "masa bila lak aku telan asid borik ni, smpi penuh dlm badan haku ni..haha"..."byk mkn asam ek" nadir tanya lg...aku geleng sbb aku bkn minat pun mkn menda2 terlebih masam nih..pastu dia senyum je kat aku.."takpe la, lps ni kurangkan mkn yg masam, pedas dan seafood ek"..aku angguk kat kepala jek, dlm hati tak janji pun dgn dia..huhuh

tapi blk umah aku telan gak la air garam yg dia bg aku mkn tu..yg penting aku sihat..sbb tahun ni je, badan aku asyik tak sihat je...bosan sgt dgn tahap kesihatan..so dr nadir, i dgr nasihat u, bljr mkn sayur dan setahun ni jgn duk sibuk sgt kat padang sklh, duk tepi padang jer...so en PPD if datang ziarah sekolah sy nnt, ada nmpk cikgu kt tgh padang yg juz main gitu2 jek ngan budak smbil tiup wisel, saya la tu..berehat setahun ek..heheh tense i..

last few days, seharian aku bersama dgn mereka yg kurang bernasib baik dr aku..maybe banyak yg kurangnya..ibu tunggal muda yg lum berkahwin..semuanya muda drp aku, seorang teman ajak aku bersamanya, aku menolak coz aku tak rasa sesuai utk ke tempat macam tu..sombong, hehe itulah aku selalunya..tapi tuhan gerakkan juga hati aku utk melangkah ke situ melihat sendiri apa yg terjadi..dan seharian disitu aku belajar byk perkara..hidup singkat yg allah kurniakan ni telah banyak aku sia-siakan dgn perkara yg mcm2 rupanya..walau banyak keluhan yg aku buat sblm ini, aku masih beruntung dari satu hal..dan malam tu aku berjanji dgn diri sendiri aku takkan buat perangai childish aku yg keterlaluan lg..try to change norfaridahanim..aku belum dukung anak sendiri mcm mereka yg aku jmpe hari tu, aku tgk kepayahan dorg dan aku tau dlm hati dorg penuh keperitan yg tak mampu aku ucapkn...org kata mata tak mampu menipu, dan mata sayu itu lah yg aku pandang selama hampir 24 jam hari tu...arghh idahanim dh start nk jiwang karat lak..TIDAKKKK dalam hati ada bunga sakura yg kembang kuncup jer nihhh, mana bunga ros yg selalu menghiasi hari aku nihh...haiyaaaa aku perlukan cahaya matahari yg cukup utk teguhkan akar aku ni..haha

sekarang di kuala lumpur jap, ingt nk beli baju yg dh aku tgk seminggu tu, nak jugakkk,, wahhh sudh berjanji utk tidak boros lg, dan nmpknya hampir berjaya mencapai target dan 2012, kamu blh datang dlm kebahagiaan ek..aku tunggu 2012 dengan segala hajat yg belum di perolehi lagi..makanya USAHA, BERDOA dan TAWAKAL cik hanim..

adiosss...dan jaga diri..saya sayang kamu semua, moga Allah memberi rahmat pada kita semua..AMIN ..toink3

No comments:

Post a Comment