Thursday 26 April 2012

~~Sabar Itu Indah~~

Assalamualaikum semuaa...baru habis mendownload kerja kursus akaun paper 3 utk anak2 form 4 aku....macam mana la yer aku nak bagi anak2 ni sayang akaun dan cinta akaun sama macam cikgu dia nih....account itu simple sesimplenya....tapi sgt complicated utk dorg...huarghhh aku teringin nk bawak budak2 ni pergi bengkel akaun mcm yg rakan guru buat di Putrajaya...tapi kekangan mengatasi segalanya...mudah-mudahan anak2 aku ni tak putus asa mempelajari akaun sehingga berjaya walau penat camne pun InsyaAllah aku usaha...

Seharian hati masih terasa panas pada pihak bertanggungjawab menilai potensi kami...berbual bersama rakan menilai diri masing2 membuatkan kami bertanya "Perlu ke semua perkara yang kita lakukan, di tunjukkan pada org lain?" istilah yg tak pernah aku gunakan selama hampir 8 tahun aku dalam dunia pekerjaan...."perlu ke apa yg kita buat, diberitahu kpd semua org, supaya persepsi org pd kita bertambah baik?" ehheh istilah "dummy" pada aku menda tu...pada aku penilaian adalah terhadap perfomance kite terhadap apa yg kita lakukan, bukan penilaian berdasarkan emosi...ermmm situasi tidak professional pada aku...tak pe laaa tanggungjawab kamu terhadap kami, jika tersalah nilai itu urusan kamu dengan Yang Maha Esa, cuma sbg manusia sedikit terkilan dan entah laaa..biar lahh...aku masih berpegang penilaian Allah lagi penting dari penilaian kamu...tapi jika ia memberi kesan pada study aku nnt...aku sndiri akn bersuara..I will.....

Apapun, apa yg aku dan rakan2 aku lakukan selama ni, kerana kami sayangkan anak2 polos kami...tapi jika berterusan begini, hanya Allah saja yg mampu memberi kekuatan kpd kami..moga kami mampu bertahan dgn semua ni...aku suka dgr apa yg Prof Dr Muhaya sebutkan tadi

"Jika gaji kita RM 5,000 tetapi kita kerja kuat seperti gaji RM 20,000, Allah SWT akan berikan beza RM 15,000 itu samada dalam bentuk duit, anak soleh, hidup bahagia dan lain-lain."

"Jika gaji kita RM 5,000 tapi kita kerja malas macam gaji RM 2,000, beza RM 3000 itu Allah akan tarik samada dalam bentuk kecurian, kesusahan, anak nakal dan seumpamanya."

Sebab itulah semua mereka yang berjaya mempunyai tabiat "Give more" kan..hehehhe...give aje la, take nya entah bila...heheh (jgn sengal yer idahanim)

Firman Allah SWT dalam al-Quran pun ada mengatakan yang Allah sukakan umatnya bersungguh2 bila melakukan sesuatu pekerjaan yang baik. Jadi kita pilihlah apa yang kita ingin jadikk...selama nk mengerah keringat org lain utk diri sendirikan....what u give u get back, dlm bentuk apa...entah la labu...pesan seorang teman tersayang "tak baik mendoakan keburukan org lain"..jadi aku tak akan buat cmtu InsyaAllah..hehe
"Rambut sama hitam(khas untuk yang berada di garisan khatulistiwa), tapi hati lain-lain..."

Mudah-mudahan Allah mengizinkan perjuangan ini hingga akhirnya bersama2 rakan seperjuangan.........moga-moga banyak saham akhirat yg terkumpul utk kami jika hati ikhlas melakukannya...cayok faridahanim...sabar itu indah, usahalah sayang oiii..(utk najihah yg sengal tu gak ek...hehe)

Nak jiwang sket la...ngeh3

In our life,
many people comes in and out,
but ...
only friends left footprint in our heart...


Begitulah..kita pasti akan menemui ramai orang,dengan pelbagai ragam..tapi hanya sahabat sahaja yang akan meninggalkan kesan di dalam hati kita....

Apabila kita terluka, itu maknanya ada rasa sayang dalam hati kita terhadap orang itu. Apabila kita melukai, itu juga bermakna kita ada tempat yang istimewa di dalam hati orang tersebut...

dah kenapa cik ida oii....hehehhe ermm...ada kupu-kupu terbang dlm perut la plokkk...ngehhh3...camat malam

No comments:

Post a Comment