Monday 23 July 2012

Malam Ke-4 Ramadhan

Camat malammm…hurmmm baru menyiapkan account client haku nihh..dah lama beralasan dgn dorg, dan malam ni Alhamdulillah, siap punnn, blh la bilk an kat dia then fikir2kan nak beli apa yer kat Jusco nanti..ngeh3…Pulang dari sekolah tadi selesaikan apa yang patut sebentar dan duduk menhadap lappy tersayang aku nihh…dan najihah pun menelepon haku dgn suara yg geram, ntah apa yg nak dia cite, nyampah aku, cuber cite terus, takdelah aku saspen jekk

Takpelah, hal sekolah gamaknya…..ehhehe dah kat umah juz pikirkan hal sendiri jer ek…Ulpss terlupa, Alhamdulillah ada duit raya yang bakal diterima, semoga rezeki pemberinya makin melimpah ruah kerana mengeluarkan wang sendiri utk diberikan kepada kami berlima….mungkin tidak setimpal apa yang kami usahakan tapi bersyukurlah rezeki tu tetap ada, dan nak sedapkan hati dgn kak nani tadi, kitorang ckp, “mungkin rezeki kita lg byk lepas ni kot compared ngan org lain, deme dh bagi pun kira Alhamdulillah dh” heheh dan dialog yang sama kuar dr mulut kitorang, hahhaa jeng3 destinasi sama utk sopin raya..hehhe maklumlah dia dh survey brg ngan si raihan tu rupanya…ceh lupakan haku ek..anyway tq once again..

Erm nak cite apa ek…heheh hari ni Cuma menjadi pemerhati sekeliling, sesekali mendengar suara2 burung berkicau…adakalanya suara itu menyakitkan, tapi kita diamkan saja kerana malas membalas…mungkin mereka tidak perasan perkataan yang keluar dari mulutnya mengguris hati kita, tapi kerana senyuman yang kita lemparkan, dia tidak perasan yang kata2nya terkesan pada hati kita…biarlah tindakan refleks kot, tapi pd aku dalam maknanya…



Sesekali melihat kerenah teman disini, pelbagai ragam ceritanya…dengan anak2 didik yang berjuta kerenahnya, kadangkala mencuit hati kita walaupun ada seketika melukakan kita…hehhe biasalah lukisan kehidupan kan, meriahkan dengan pelbagai warna pelangi..tapi kadang2 tanpa sedar kita membuatnya kecewa dan terluka, menjadi pemerhati kadang2 membuat aku terasa kesakitannya, then aku luahkan pada yang memahaminya…hehehe…

Kenapa masih wujud perbezaan? Terfikir sesuatu ketika menjamah juadah berbuka, kadang-kadang perkara remeh boleh menjadi satu isu diminda ini….bukan apa, aku takde masalah, kau buat camne pun aku luka sikit pun tidak, Cuma sesekali melihat reaksi sang teman, aku tahu dia terkilan…Cuma tidak diluahkan……dan aku sendiri melihat telatah mereka, ya itulah skrip yang diceritakan kepadaku, sama seperti yang aku lihat dan dengar….tak berubah…entah laaa, sepatutnya ramadhan mengubah sesuatu, tapi kita tunggulah, mungkin ada sedikit keajaiban, jika tidak anggaplah tiba masanya nanti mereka membuat kita jadi lebih kuat ataupun mereka yang tersedar sendiri…toink3

Pada aku simple, yeah aku mmg outspoken, apa yg aku rasa aku nak luahkan aku akan bgtau, marah aku tunjuk, gembira apatah lagi….Cuma bila kita jadi manusia, apa yang kita cakap dihadapan kita, biarlah sama dengan dibelakang kita…..jangan pula di hadapan kita memberi senyuman, tapi bila di belakang kita, ludahan yang mereka hulurkan…..dan itu lah manusia yang kita ramai jumpe di bumi ini dari dulu hingga kini….sama2 belajar menjadi manusia sempurna…teringat kata kak azah dulu “ apa yang dia buat pada kita, kalau tak kena pada diri dia hari ni, mungkin anak2 dia yang akan merasanya nanti, tak payah risau”…masa tu baru dia teringat, “owh aku pernah buat ni pada si polan dulu” ..hehhe BINGGO..heheh jahat gue

No comments:

Post a Comment